status sajad terkini-terasa ingin mat1-

Aku ni lelaki punyai kem4luan wanita. Adakah solat aku sah?” status terbaru Sajat jadi tanda tanya

Sejak beberapa hari lalu hngat diperkatakan isu usahawan kosmetik Nur Sajat yang mendkwa dirinya ditahan pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Perkara itu disahkan JAIS yang mengatakan s1asatan terhadap Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, dibuat berikutan terdapat beberapa aduan yang diterima mengenai kelakuannya pada 2018 dan 2020.

Sementara itu, menerusi perkongsian terbaru di Instagram, Sajat dilihat meluahkan perasaannya sambil memuatnaik gambar ‘Depresi’.

” Menunggu masa..

” Aku ini leIaki yang mempunyai kem4-Iuan wanita…aku pakai baju sopan di dalam agama ku, buat sedekah di katakan perbuatan hram.. hram semua yang ku lakukan selama 5 tahun aku dalam dunia perniagaan ..

” Amalan kebaikan sia-sia sahaja, sebab Sajat id leIaki!! Wahai Muhammad Sajjad Kamaruzzaman walaupun ko tu id leIaki tetapi anggota badan wanita ..tetapi ko tetap leIaki!!

” LeIaki berdasarkan id!! Cara hidup kau semua adalah wanita!!

” Segala amalan kau di dalam agama, adalah H4RAM!!! Perbuatan mempersendakan agama…

” Aku ada bertanya pada ustaz, aku nak soIat, aku tengok bangsa lain macam aku ,mereka still sembahyang pada tuhan mereka..berdasarkan kepercayaan agama masing2..

Selesa soIat cara wanita

 

” Aku dah perempuan, kem4-Iuan aku, tubuhku, cara hidupku semua perempuan.. aku nak soIat.. aku tak selesa soIat keadaan leIaki.. aku selesa soIat cara wanita..adakah soIat aku sah dalam agama?

” Segala bacaan semuanya lengkap.. kiblat semua sempurna.. aku manusia tak sempurna..aku ca-cat pemikiran, ca-cat jiwa, ca-cat naluri… aku cuba kawal, cuba berubah, tetapi ca-cat ini terus kekal!

” Rupanya ca-cat dalam lagi kuat tamparan nya…adakah soIat aku sah? Ustaz tu kata..Sajat, Islam itu mudah.. sesungguhnya bersoIatlah cara selesa yang kamu rasa bagus untuk diri awak..perlahan lahan kenali Allah..

” Allah maha pengasih dan penyangang. bila ustaz kata macam itu..hati ku kuat dengan agama ku..

” Makin dekat aku dengan agama.. makin sayang, makin cinta…makin aku bahagia dengan Allah…

” Aku buat kerja sedekah, wakaf, bina pagar masjid, mimba, membayar zakat setiap bulan, bersedekah selalu tak kira agama dan sebagai nya adalah cara aku nak tunjuk aku syg Allah.

” Orang mcm aku tetap hram ker?? Apa hkum Aku yang menukar jant1na untuk bersujud pada Allah??

” Aku ca-cat!!! Aku ca-cat!! Yer aku ca-cat!!! Aku ca-cat kerana naluri wanita, aku fikiran wanita, aku wujud dari aku dilahirkan. iman wanita aku kuat!!! Aku bukan iman leIaki!!! Walaupun Id Aku leIaki!!

” Bila jadi macam ini..Aku rasa Allah tak sayang aku dah. Kenapa lahirkan aku buat agama benci aku..

” Aku celik mata, aku dah di Islamkan, aku baik dalam agama.. org agama memperkotak-katikkan perwartakan aku dan kini aku makin hnyut..” akhiri Sajat.

Berdasarkan semakan tiada komen ditinggalkan, berkemungkinan Sajat telah menutup ruangan komen kepada warganet.

Namun diharapkan pihak tertentu dapat tampil membantu kerana ternyata Sajat memerlukan bimbingan. Tidak kira apa motif Sajat menulis sedemikian, namun demi agama, tindakan segera perlu diambil. LM

Berita semalam

sajat -antara nk kluar dr Islam?? dan mak1an ibunya pd org ramai?

tak tahan di kecam orang ramai.ibu Sajat memak1?
seksa buat anak org-sy Saya doakan keturunan awak semua dpt anak macam sajat?

 

Be the first to comment

Leave a Reply