umpama ketam mengajar anaknya berjalan betul -Netizen

“Kita Kena Selalu Duduk Di Bawah, Jangan Cabar Ego Lelaki” – Noor Kartini

Baru-baru ini, menerusi video sembang santai keluarga Datin Noor Kartini dimuat naik di saluran Youtube Rosix & Bela.

Menariknya dalam video tersebut, anak perempuan Noor Kartini iaitu Little Miss Khan (LMK) atau nama sebenarnya Ameera Khan bertanyakan apakah nasihat terbaik daripada ibunya tentang perkahwinan.

Secara ringkas, Noor Kartini menasihati LMK, supaya mengenali hati budi pasangan mereka lebih mendalam, lagi-lagi jika bergelar isteri pada suatu masa nanti.

“Kena kenal siapa pilihan hati kita. Ibarat macam kita buat kek, acuan itu ibarat suami, jadi kita kena masuk dalam acuan itu. Jadi kita kena faham dan harus kenal siapa suami kita,” nasihatnya.

Dalam perbualan anak beranak ini, LMK mencelah memberitahu ibunya bahawa dia agak sukar untuk memahami hati seorang lelaki yang sering berubah-ubah.

 

Kata LMK, melalui pengalamannya sendiri, dia pernah menemui lelaki yang pada awalnya seorang yang baik namun berubah jadi jahat. Ini reaksi Noor Kartini;

 

“Orang lelaki ni, mereka tahu dia ada kuasa. Ego mereka tinggi, kita sebagai perempuan, kita kena selalu duduk di bawah mereka. Jadi kita kena sabar dan kalau kita cabar ego mereka, dia lagi akan memberontak dan akan jadi lebih teruk.

“Sebenarnya, lelaki ini senang je, kalau kita faham mereka. Kalau kita ikut dia, tahu apa yang dia suka atau tak suka, kita akan menang,” katanya ringkas.

Sebelum ini, Ameera Khan yang juga merupakan adik kepada selebriti popular Neelofa pernah digosipkan bercinta dengan anak seorang wakil rakyat. Namun, sehingga hari ini tidak dapat dipastikan sejauh mana hubungan mereka berdua. Murai

komnen2 netizen
——————-

1) Keluarga ni dah takde malu semua nak canang buat content!….mcm siot je!Kluarga apa ni tak malu ke berduyun duyun kluarga ni berquote2 pasal hadith lah quran lah doa doa lah tapi sekulumit ciri kluarga sakinah pun aku tak nampakSeperti menjual harga diri!….kluarga ni dah hilang rasa segan malu dan teruk sekali harga diriKat sabah nun tu bkn main berdakwah si niqab pun tak abis lagi berdrama si suka maki tak abis lagi berbasikal&pilates dgn nampak cameltoe…..si littlekeling tak abis lagi nak bogel….. si ank lelaki ceo pulak sikit sikit sentap abis kluarkan quotes nak justify

Stop lah cik tini malu wei….ps:jangan sampai orng buat kluarga ni benchmark kat kuliah kuliah or sesi motivasi as kluarga suka jual maruah!

2) umpama ketam mengajar anaknya berjalan betul

3) Gituuuu mak ketam mengajar anak Padahal mak ketam sendiri pun bercerai Anak2 pun sama bercerai berai…Adik beradik pun bercerai sana sini..

 

4) dorang ni lagi..tak mak, anak yang ni, pastu anak yg tu esok on repeat

5) Tahikkk lah nasehat nenek Tini kentotttt…adik beradik,anok2 kao pun idop cerai beraiiiii..

Be the first to comment

Leave a Reply